Recenze pro weby a magazíny

Nově můžete moje recenze najít i na kulturně informačním portálu Chrudimka.cz

Multikulti – pindy jedný český mindy – Iva Pekárková

(…) „A právě stěhování a následné patálie, prožívané v zemi studeného deště a teplého čaje, tvoří hlavní téma její nejnovější knihy. V humorných historkách, týkajících se především soužití s lidmi různých kultur, jazyků, barev pleti atp., vyniká autorčin smysl pro ironii. S humorem sobě vlastním, dokáže Iva Pekárková popsat i závažnější témata, jako např. problematiku přistěhovalství (především problém s velkým množstvím východoevropských občanů v Anglii), soužití s romskou menšinou, problém kriminality, nebo využívání přistěhovalců, jak levné pracovní síly. Autorka se nezalekla ani tématu náboženství, otázky fungování sociálních služeb v Anglii, a smyslu Evropské unie.“ (…)

Přečti si celou recenzi…

Země barbarů – Otomar Dvořák

(…)Od příběhů, odehrávajících se v minulosti, jako čtenářka a milovnice historie, očekávám vtažení do děje, postavy, respektující dobu ale zároveň plné života, chci slyšet dupot koní, řinčení mečů, cítit pach slámy a žár svící v loučích. Nový historický román, českého autora Otomara Dvořáka, kterého čeští čtenáři zaznamenali především díky jeho bestselleru Utajené dějiny Čech, Země barbarů – Román z doby stěhování národů, nabízí vše, co od dobrého příběhu, odehrávajícího se v dobách dávno minulých, očekáváte.“ (…)

Přečti si celou recenzi…

Modrá hvězda – Jan Guillou

(…) „Špionážní román nejúspěšnějšího švédského spisovatele Jana Guillou Modrá Hvězda je v pořadí pátou knihou, ze série Velké století. Čtenáři jsou v ní, prostřednictvím rodiny Lauritzenových, seznámeni s dějinami Skandinávie a celé Evropy, v době druhé světové války.

Hlavní hrdinkou je Johanne, dcera jednoho ze tří bratrů, se kterými nás autor seznámil v předchozích knihách této série. Johanne je půvabná, vzdělaná a odvážná mladá žena, která pracuje pro norský odboj.“ (…)

Přečti si celou recenzi…

Deník sráče – neznámý autor

(…) „Deník sráče je nevídaně otevřená zpověď mladého muže dnešní generace. Čekejte naprostou upřímnost, necenzurovaný jazyk, sexuální narážky a občas nějakou tu nechutnost. Nenechte se odradit první kapitolou, která působí, jakoby byla psána s cílem odradit všechny ženské čtenářky. Když vytrváte a neodsoudíte autorův styl hned na začátku, dočkáte se zajímavého deníkového vyprávění o dnešním životě, o hodnotách, o prázdnotě života bez blízkosti, o falši v bezvýznamných rozhovorech s kolegy či sousedy.“ (…)

Přečti si celou recenzi…

Totální rauš: Drogy ve třetí říši – Norman Ohler

(…) „Knih a dokumentů o 2. světové válce existuje tolik, až je těžké uvěřit, že existují další fakta, která bychom o tomto konfliktu nevěděli. Kniha Totální rauš tuto domněnku vyvrací. Názorně ukazuje, že velitelé i vojáci často připomínali spíše drogově závislé šílence bez sebekontroly, než udatné bojovníky.

Německý autor Norman Ohler neomlouvá řádění nacistů vlivem drog na jejich osobnost. Totální rauš ukazuje pravou tvář nacismu, bez ideologií a velkých slov.“ (…)

Přečti si celou recenzi…